Årets sidste sne 2014

Dagen før Nytårsaften fik vi et flot vinter landskab.

Nytårsaften var alt væk igen.

Efterårsferien 2014

Flotte sten skulpturer på stranden.

Badebroen tages op.

D. 3.10.2014

Sommeren går på hæld og badebroen tages op.

Sct. Hans 2014

D. 23. juni 2014

For fjerde gang blev årets Sct. Hans aflyst på grund af stærk blæst

Strandrensning.

D. 7. juni 2014.

Igen i år var det strålende solskin til den årlige strandrensning. Omkring 25-30 personer mødte morgenfriske op og efter Formandens velkomst,  sammen med en lille skarp en,  gik alle igang med dagens arbejde. Der blev hevet ukrudt op i hækken, stranden blev renset for affald og stierne i vores område blev trimmet. Standeren til redningskrandsen blev gravet ned igen. Dog er den flyttet op ved siden af trappen ned til stranden.

Petanque banen,- som fik en ordentlig tur af Bodil-, blev studset lidt i kanterne. Det bestilte stenmel til banen var desværre ikke kommet, så det bliver ordnet senere.

Efter en god indsats fra alle samledes vi til håndmadder, øl og snaps og lidt hyggelig snak.

Det er dejligt at se nye ansigter på strandrensningsdagen.

Maj 2014

D. 7.5.2014.

Badebroen er blevet renoveret med nye trin på trappen.

En ny badesæson kan starte ved Storebælt.

Forår 2014.

D. 28.4.2014.

Foråret er kommet til Engtoften og udhængsskabene er blevet renoveret og fremstår som nye igen.

En sjov lille detalje ved skabene er, at den øverste del af skabene er inddelt i 4 rum, hvoraf de 2 bruges som redekasser for småfugle.

I de andre rum står der glas, hvori der er lagt papirer med navnene på hvem der har  bygget skabene, samt hvem der har renoveret dem gennem årene.

Så blev det vinter i 2014.

D. 27.1.2014.

Vinteren har nu holdt sit indtog ved Kelstrup Strand. Der er is i strandkanten og dagen idag har bragt et lille lag sne. Inden for den sidste uge har vi fået frost og det blæser en bidende vind fra øst.